3 Aralık 2020 Perşembe

 


Kısıtlamaların olmadığı zamanlarda ne zaman avmye gitsem mağazalar yerine kendimi hep Macro Center raflarında gezinirken bulurdum. ( Artık biliyorsunuz söz konusu yemek olunca..) Ve en sevdiğim şeylerden biri her seferinde buradan kendime farklı bir tat keşfetmekti. Belki bir yemek, belki bir sos veya içecek... Haliyle Macro Center’a gidemediğim şu dönemde tohum alıp ekme hayaliyle gittiğim marketten fesleğen, badem ve makarna alarak çıktım bugün. 
Vejetarjen olduğum dönemde kavanozlarda satılan hazır pesto soslardan birini deneyip tadı çok ağır geldiği için bir daha ağzıma sürmemiştim.
Ve şimdi tekrar tekrar yemekten hiç bıkmayacağım hem yumuşak hem de kıtır kıtır vegan bir pesto soslu makarna tarifiyle geldim ! 

Malzemeler ; 
• Yarım çay bardağı çiğ badem 
• Yarım çay bardağı makarna suyu 
• Dörtte bir Demet taze fesleğen 
• 3 diş sarımsak 
• 4 yemek kaşığı zeytinyağı 
• Tuz ve karabiber 
• Dörtte bir paket tam buğday makarna 

Yapılışı ; 
• Bademleri bir gün önceden ılık suda ya da vaktiniz yoksa yeni kaynamış suda 3-4 saat kadar bekletin.
• Bir tencerede makarnalarınızın üzerini örtecek miktarda su kaynatın ve kaynayan suyun içine biraz tuz , yapışmaması için ise birkaç damla zeytinyağı ekleyin. Ardından içerisine haşlanması için makarnaları da ekleyin. 
• 2 yemek kaşığı zeytinyağını bir tavaya alın ve küçük küçük doğradığınız sarımsakları üzerleri hafif pembeleşene dek pişirin.
• Haşlanan makarnaların suyundan ayırın ve makarnayı süzün.
• Rondoya kavurduğunuz zeytinyağlı sarımsağı , zeytinyağını , kabuklarını soyduğunuz bademleri ( kabuklar kalabilir, bu tamamen sizin damak zevkinize kalmış ) , makarna suyunu , tuz , karabiber ve fesleğeni ekleyip akışkan kıvama gelene dek çekin. 
• Ben bademleri hafif taneli bıraktığımdaki ağza gelen o kıtır tadı çok sevdim , siz zevkinize göre daha homojen bir kıvam olana dek sosu rondodan geçirebilirsiniz. 
• Sosu ve süzdüğünüz makarnayı tencereye ekleyip en düşük ısıda makarnanın sosu içine çekmesi için iki dakika kadar pişirdim. 
• Tarif tek kişiliktir fakat kişi sayısına göre iki katı ya da üç katı malzemelerle yapabilirsiniz. 

Tarifi denerseniz benimle paylaşmayı unutmayın.
Afiyet olsun ! 💚

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates