9 Eylül 2020 Çarşamba


Evdeki herkes meyve yiyeceğim zaman gidip en tatlısına sarıldığımı bilir. Geçen gün de babam bunu düşünüp eve muz almış. Almıştaaa muzlar o kadar erimeye yaklaşmış ki doğrayıp yiyemedim.Hal böyle olunca bu sabah gözlerimi açar açmaz kendimi mutfağa attım ! 
Çünkü boşa gidemezler !! 😌☺️
Şimdi şöyle bir fotoğrafa bakıyorum da kokusu hala burnumda ! 
Tadından bahsetmiyorum bile ; 
mükemmeldii  !!!
Eğer evde fazla olgunlaşmış , napacağınızı bilemediğiniz muzlarınız varsa bu tarif tam size göre ! 
Muzlu şekersiz kurabiyeler için malzemeler ; 

🍌 2 adet olgunlaşmış muz 
🍌 2 yemek kaşığı irmik 
🍌 3 yemek kaşığı tahin 
🍌 1 yemek kaşığı un 
🍌 1 paket kabartma tozu 
🍌 1 su bardağı yulaf ezmesi
 (dilerseniz rondodan geçirebilirsin , ben kıtırlığını sevdiğim için bütün kullandım)



Yapılışı ; 
• Muzları bir çatal yardımıyla hafif akışkan kıvama gelene kadar iyice ezin.
• Ezdiğiniz muzların içine irmiği , tahini, unu , kabartma tozunu ve yulaf ezmesini ekleyip iyice karıştırın.
• Normal kurabiye hamurlarından bir tık daha yumuşak olan karışımı bir kaşık yardımıyla yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin. 
• Üzerini dilediğiniz kuruyemişle veya benimki gibi damla çikolata ile süsleyebilirsiniz.
• Önceden ısıtılan 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya dek pişirin.

Tarifi denerseniz benimle paylaşmayı unutmayın. 🙏🏼
Afiyet olsun ! 


 

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates