13 Kasım 2019 Çarşamba

                                                                                                                                                               
    

Yıllarca ''ben sebzeleri çok sevmem'' diyerek kendimi kandırmışım. Bu nedenle de hep vejetaryenlik  kavramına çok uzak bakmıştım. Beslenme sistemimi değiştirmeye başladığım dönemde bazı şeylerin farkına vardım ; aslında sebzeleri değil , onların pişiriliş tarzını sevmiyormuşum. Pazı da bu sebzelerden biri. Annemin yemeğini yapıp yedirmeye çalıştığı her zaman biraz daha uzaklaşmıştım. Sonra yavaş yavaş mutfağa girmeye başladım ve kendi tariflerimi keşfettim. Açıkçası şu an bu yazıyı yazarken bile adını ne koyacağımı bilmiyorum ! :) 
Ispanaklı börek yiyormuş hissi veren ama oldukça sağlıklı bir yemek tarifim var!





Malzemeler ; 
* 300 gr pazı 
* Bir orta boy soğan
* 100 gr peynir 
* Bir yumurta
* Bir yemek kaşığı tam buğday unu 
* 2 yemek kaşığı zeytin yağı
* Tuz , karabiber , pulbiber











- Pazıları bol suda yıkadıktan sonra soğanla birlikte doğrayın.
- Peyniri rendeleyin.
- Pazı, soğan ve peyniri bir kaba alıp karıştırın.
- Çırptığınız yumurtayı , unu ve yağın yarısını pazılara ekleyip iyice karıştırın.
- Zevkinize bağlı olarak baharatları ekleyin. 
(Eğer tulum peyniri kullanıyorsanız tuz konusuna dikkat edin.)
- Hazırladığınız karışımı yağlamış olduğunuz fırın tepsisine yerleştirin. 
(Pazıların börek gibi pişmesi için bu tarifte yağlı kağıt kullanmamaya dikkat edin.)
- 180 derece önceden ısıttığınız fırında 40 dakika kadar pişirin. 
- Soğuduktan sonra keserek kolaylıkla çıkartabilirsiniz. 
 Bana pazıyı sevdiren bu tarifim umarım sizde de aynı etkiye sahip olur. 
Denerseniz benimle paylaşmayı unutmayın . 
Afiyet olsun !

6 yorum

HARİKA görünüyor gerçekten... pazı yemek için güzel bir alternatif gibi görünüyor...

Teşekkür ederim ! :)

Elinize sağlık

benim için pazı kışın vazgeçilmez sebzelerinden:) bu tarifi de kaydettim mutlaka denerim. Geçen sene blogumda lorlu pazı sarma tarifi yazmıştım ilgini çekerse bakabilirsin sevgiler :)

Farklı tarifler denemeyi çok seviyorum , tabiki bakarım ! ☺️❤️

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates