15 Kasım 2019 Cuma



Hemen hemen her sitede yeterince şekere ve sağlıksız tariflere boğuluyoruz. Ben de elimden geldiğince daha sağlıklı olduğunu düşündüğüm ve benim de öğünlerimde tükettiğim tariflerimi sizlerle paylaşıyorum.Tam olarak sonbahar ayının ruhunu yansıtan balkabaklı kurabiyelerim de bunlardan birisi ! Sıcacık bir bardak süt ile harika bir ara öğün alternatifi.
Eğer balkabağı yemeğini ya da şerbetli tatlısını sevmiyorsanız (benim gibi !) bu tarif tam size göre !




Malzemeler ;
- 50 gr balkabağı
- 3 yemek kaşığı pekmez
- 4 yemek kaşığı tam buğday unu
- 1 yumurta
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 çay kaşığının ucu kadar tuz
- 3 yemek kaşığı damla çikolata
- 1 paket kabartma tozu












- Balkabaklarını az miktarda su ile haşlayın.
-Haşladığınız kabaklarını soğuduktan sonra bir mikser yardımı ile püre haline getirin.
- Balkabağı püresini ve yumurtayı iyice çırpın.
- Daha sonra pekmez , un, zeytinyağı , tarçın , çikolata , tuz ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın.
- Hazırladığınız kurabiye harcını buzdolabında yarım saat kadar bekletin
ki şekil vermesi biraz daha kolay olsun .
- Buzdolabından çıkardığınız harca istediğiniz şekli verin
ve kurabiyeleri yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin.
- Önceden ısıttığınız 160 derece fırında 15 dk kadar pişirin.

Eğer tarifimi denerseniz benimle paylaşmayı unutmayın .
Afiyet olsun !




3 yorum

Elinize sağlık
Harika görünüyorlar
tarifi not aldım

Kokusu buraya geldı cok güzel duruyor.

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates