10 Ocak 2019 Perşembe



Hep kendi evim olduğu zaman bloğumdaki ''mutfak'' bölümüne yazı yazmayı hayal etmiştim. Hazır kilo verme sürecinde iken ve yemek yemek kadar yapmayı da çok seviyorken artık ''mutfak''  ta bana eşlik edin istiyorum. 
Şu sıralar yoğurt ve peynir gibi ürünleri mümkün olduğunca evde kendim yapmaya çalışıyorum.Ekmek de onlardan birisi. İçerisinde tam buğday ve az miktarda yağ bulunduğu için de oldukça sağlıklı ve doyurucu olduğunu düşündüğüm bir ekmek yapıyoruz bugün! Daha rahat porsiyon ayarı yapabilmek için kek kalıbı kullandım , dilerseniz siz borcamda da pişirebilirsiniz. O zaman malzemelere bir göz atalım ;




🍞 5 su bardağı tam buğday unu
🍞 1 su bardağı süt
🍞 1/2 su bardağı su
🍞 1 tatlı kaşığı kuru maya
🍞 1 tatlı kaşığı bal
🍞 1 tatlı kaşığı tuz
🍞 1 yumurta
🍞 1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı



Süt ve su karışımını hafif ısıtın. İçine balı ve mayayı ekleyip karıştırın.On dakika kadar bekletin. Unu derin bir kaba alın , içine yumurta, yağ, tuz ve beklettiğiniz karışımı dökün. Güzelce yoğurduğunuz hamurun üzerini bir damla zeytinyağı ile yağlayın ve sıcak bir yere bırakın. Ki hamurunuz daha iyi kabarsın.Hatta üzerini kalın bir bez ile örterseniz çok  daha güzel kabaracaktır.2 saat beklettiğiniz hamuru yağladığınız kalıba dökün veya küçük sandviç  ekmekleri de yapabilirsiniz. Önceden ısıttığınız 180 derece fırında yarım saat kadar pişirin. 
Hem sağlıklı hem de lezzetli!
Afiyet olsun ..








4 yorum

En sağlıklı ekmeğin tarifini veren editöre tesekkurler

Bak var ya bence bu karışıma yağ yerine avakado koyabilirsin nefis olur, harika görünüyor bu arada beybimm eline koluna sağlık.Miss miss, keşke böyle ekmek bayileri olsa sağlıklı ekmek ev yapımı :)))

❤️🌸☺️

Yarın sabah bir dilimine süreceğim onuu 😉 ❤️

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates