9 Ocak 2021 Cumartesi


 Hayatta bazen kendimizi çok sıkışmış,bunalmış hatta stres altında patlamaya hazır bir bomba gibi hissediyoruz. 

Peki tüm bunlarla baş edebilmek için sen neler yapıyorsun ?

Araştırmaların çoğu insanların stres veya hüzünlü anlarında boğulurcasına yemek yeme veya depresyona girme eğilimleri gösterdiği yönünde. Hayatımın çoğu döneminde ben de aynı davranışları sergiliyordum. Ve fark ettim ki kendimi yemeye vurduğum zaman veya içime kapandığımda stresimin ya da yaşadığım kötü olayın,stresin bende yarattığı etkinin değişmediği hatta daha kötü yönde etkilendiğimi gözlemledim. Bu nedenle yaşadığım olaya yakınmak veya geleceği kontrol etmeye çalışan o mükemmeliyetçilik yerine bakış açımı değiştirmeye karar verdim.

 İşte stres anlarımda uyguladığım 4 yaklaşım ;


Sevgi ve şefkatle yaklaş !

Hatalarını kabullenmek ve kendine sevgiyle yaklaşmak stresini veya o sıkışmışlık hissini bir nebze olsa rahatlatacaktır. 

Mükemmellik algısı !

Herkes hata yapabilir. Sosyal medyada veya o tarz platformlarda gösterilen hayatlar sadece gösterilmek istenileni kadar. Bunun farkındalığıyla şuanki halinin mükemmel olduğunu kabullenmek yaşadığın olaylara daha özgüvenle yaklaşmanı sağlayacaktır.

Küçük bir ritüel !

Yapmaktan keyif aldığın ne varsa ; kitap okumak , meditasyon yapmak , resim yapmak , bir müzik aletiyle vakit geçirmek , yazı yazmak vs. ortamını biraz daha özenle hazırlayarak bir ritüel haline getir. (Örneğin kitap okumaktan hoşlanıyorsan bunu o gün için bir mum ve kahve eşliğinde yap bu daha iyi hissetmene yardımcı olacaktır ! )

Yeniden başlamak !

Her yeni gün yeni bir başlangıç. O gün ne yaşadıysan onun içinden akıp gitmesine izin ver ve bir sonraki gün yeniden başlamak için bir deftere gerçekleşmesini istediğin şeyleri karala. Bu hem motive olmanı hem de o an içinde bulunduğun stresi bir nebze olsa bırakmanı sağlayacaktır.


funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates