13 Ağustos 2020 Perşembe


Bu sabah temizlerken her yıl yenilerinin eklendiği, kullanılmaktan değil de beklemekten kuruyan kalemlerin , fazla kağıtların ve ıvır zıvır birçok şeyin bulunduğu masamın üzeri ilk defa gözüme battı. İlk defa aslında bir tanesinin işimi göreceğini ve diğerlerinin çok fazla olduğunu düşündüm. 
Ve bu sabah hiç yapmadığım bir şeyi yaptım ; 
fazla olan her eşyadan kurtuldum !!
Oturup boşalan masayı izlerken ne kadar sade gözüktüğünü ve içimin de bir o kadar hafiflediğini hissettim.
Belki de hayatımızdaki çoğu şeye yapıyoruz bunu ? 
Fazla olan birçok insan, birçok duygu, düşünce ve olay biriktiriyoruz. Bize iyi gelmediklerini, ağırlık yaptıklarını bildiğimiz halde bırakmaya cesaret edemediğimiz için görmezden geliyor ve aynı enerji düzeyindeki şeyleri çekip sürekli aynı döngülere giriyoruz. 
“Aslında bu insan da farklı değilmiş (!) ya da yine aynı şeyleri yaşadım (!) diyerek ofladığımız çoğu durum çıkamadığımız o döngülerin bir parçası haline geliyor. 
Yoga felsefesindeki ruhun arayışı olan Niyamalar kısmında hem zihinsel hem de bedensel temizliğin ne kadar önemli olduğunu fazla olan şeyleri değil de ihtiyacımız kadarını aldığımızda oluşan o hafiflikle özümüze bakabileceğimizi okumuştum. 
Artık bunu daha derinlerde hissediyorum ! 
Okuduklarımla ve tüm bu düşüncelerle kendime fazla olan her şeyi bırakma ve bundan sonrası için biriktirmeme sözü verdim. 
Belki senin de bu yazıyı okurken gözünde birçok nesne, anı, insan... canlandı. 
Canlanan o şeylerin sen de ağırlık yapmasına , birikmesine izin verme. 
Bu yazı hepimiz için güzel bir farkındalık ve yeni başlangıçların an’ı olsun ! 

Nᥲຕᥲ⳽tᥱ

 


2 yorum

🙏🏼💚☺️

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates