17 Kasım 2019 Pazar


Öyle etkilendim ki ; kitabı bitirdikten sonraki duygularımı nasıl dile getirebilirim bilmiyorum. 72. Koğuş Orhan Kemal 'in okuduğum ilk kitabı. Yol üzerinde rastladığım minicik bir sahafta elime çarpan ilk kitap.Tesadüf kelimesine çok inanan biri değilim ama kitap harika bir enerjiyle geldi bana. 
Ahmet Kaptan ismindeki ana karakterimize annesinden bir miktar para gelmesiyle başlıyor olaylar. Fazlasıyla naif olan Ahmet Kaptan bir bakıma diğerleri tarafından parasal ve duygusal olarak sömürülüyor. Bu olayları okurken  bir yandan da dünyanın karanlık taraflarına tanık oluyoruz. İnsanın sağlık, yaşam , psikoloji.. aklınıza gelebilecek her alanda ne kadar zorlandığını görüyoruz. '' Böyle de yaşanır mı ? '' dediğimiz her durumun içinde aslında ne kadar büyük bir direnç gösterebiliyoruz. 
Ve kitabı şöyle geniş bir çerçeveyle incelediğimizde 72. Koğuş'un veya günümüzde yaşanan bir çok durumun pek de farklı olmadığını görüyorum. Fiziki şartlarımız değil bahsettiğim ; işlerin yürüyüş şekli ve buna bağlı olarak yaşadığımız psikolojik şiddetler. Okurken şimdilerden parçalar bulduğum , bazı kısımlarında ise ağladığım harika bir kitaptı!
Ve bitirir bitirmez hemen okuma listeme Orhan Kemal kitapları ekledim. 
Sizler için de buraya bırakıyorum ;

- Tersine Dünya 
- Hanımın Çiftliği
- Aslan Tomson Köpek Yavrusu
- Çamaşırcının Kızı- Küçücük


1 yorum:

Lise yıllarımda okumasını zorunlu tuttu öğretmenlerimiz
İyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu benim için

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates