10 Şubat 2019 Pazar








Filmini bıkmadan iki üç defa seyretmiştim fakat bir kitaptan uyarlama olduğunu açıkçası hiç düşünmemiştim.Öğrenince ikinci el bir siteden edinip hemen okumaya başladım. Kısaca konusundan bahsetmem gerekirse Coraline ismindeki kızımız ailesiyle yeni bir eve taşınır. Anne ve babası (günümüzdeki ailelerin bir kısmının sorunlardan biri olan) işlerinden dolayı o kadar meşgullerdir ki Coraline ile ilgilenmezler. Bunun üzerine Coraline evi keşfe çıkar ve bir kapı bulur. Biz de buradan geçtikten sonraki yaşadıklarını okuyoruz. Özellikle Coraline’ın ikinci annesinin o düğme olan gözleri ve kitabın kurgusu beni inanılmaz etkiledi. Okurken Coraline’ın ailesini kurtarmaya gitmeden önce kurduğu bir cümlesinin altını çizmiştim, sizlerle paylaşmak istiyorum; 

“Korkuyorsan ve yine de yapmaktan korktuğun şeyi yapıyorsan,
işte bu cesurcadır.”

 Film mi kitap mı ? “ karşılaştırmasını bu seferlik yapamıyorum. Çünkü ikisinin de verdiği tat apayrıydı. Örneğin filmdeki Coraline karakterinin o mavi saçlarına ve sarı yağmurluğuna hayran kaldım! 
Ayrıca yazarla ilk tanışma kitabım Coraline sayesinde oldu. İyi ki de oldu. Kısacık bir “çocuk” kitabı olmasına rağmen verdiği mesajlardan ve Coraline’ ın o cesur yüreğinden etkilenmemek elde değil. 
Şuanda kitabın malesef ki satışı yok fakat eski kitapçılarda denk gelirseniz mutlaka alıp okumanızı tavsiye ederim. 1000kitap hesabımdaki yorumuma da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ve eğer bu şekilde okuduğunuz ve beğendiniz çocuk kitapları varsa yorum kısmında benimle paylaşırsanız çok sevinirim. 
Mutlu pazarlar 🌸

2 yorum

fikir sahibi oldum teşekkürler

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates