17 Eylül 2018 Pazartesi



Hediye edildikten sonra uzun bir süre kitaplığımda okunmayı bekleyen bir kitap oldu ''ADAK'' . Nedeni bana göre ''baş yapıtlar'' dışında Türk yazarlara pek şans vermemem. Daha doğrusu şans verip hep sonunda hüsran yaşamamdı. Son zamanlarda sadece yazılmak için yazılmış o kadar çok kitap var ki! İçlerinden güzellerine rastlamak gerçekten çok zor.
Gelelim Adak'a ! 
Kısaca konusundan bahsetmem gerekirse; Nehir Efser isminde bir öğretmenimiz adadaki bir okula sürgün ediliyor. Ve tabi bir de ikiye ayrılmış ada halkı var. Bizim gibi normal bir şekilde hayatlarına devam edenler bir de '' eski soy'' dedikleri adanın gerçek yerlileri. Nehir Efser'in bu eski soy tarafından adak olarak adanması ve bunun peşi sıra gelişen olaylardan oluşuyor roman. 
İlk başta ada yerlisi kelimesini duyunca benim aklımda kızıldereliler canlansa da, okumaya devam ettikçe kitabın bununla hiçbir alakası olmadığını anladım :) Büyük bir önyargıyla başladığım kitabı ilk defa bu kadar etkilenerek bitiriyorum. Özellikle eski soyun inançları ve kitabın kurgusu yorumlarken kelime bulmakta zorlanacağım kadar farklıydı. Hep adada yaşama hayali kuran biri olarak bana bile bir acaba ? dedirtti.Aklıma takılan tek nokta sonu oldu. Mutlu soncu olduğum için biraz daha mutlu bitmesini beklediğimden sanırım. Genel itibariyle bir çırpıda bitirdiğim enteresan ve bir o kadar güzel kitap oldu benim için Adak.En yakın zamanda Deniz Erbulak'ın diğer romanlarına da bir şans vermeyi düşünüyorum.

funda dene . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates